کد خبر: ۲۲۶۷۳
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۵
در گفتگو با نبض فناوری؛

دولت عامل اصلی ایجاد اخلال در بازار خودرو است| بالا بودن هزینه A&D عامل کاهنده انگیزه شرکت‌های کوچک

عضو هیات مدیره شرکت صنایع تولیدی کروز، گفت: عامل اصلی اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه دولت است و این امر مهم اخلال را در بازار ایجاد کرده است، بنابراین دولت باید دست از دخالت در قیمت گذاری و تصدی‌گری صنعت خودرو بردارد.

بهروز حبیبی عضو هیات مدیره شرکت صنایع تولیدی کروز، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به شعار سال برای عبور از بحران مالی در حوزه قطعه سازی چه برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار دادید؟ اظهار کرد: براساس این شعار ما در شرکت توسعه کارآفرینی را در دستور کار خود قرار دادیم. در همین راستا در حال ساخت سالنی به مساحت ۱۶ هزار هستیم، اگر بتوانیم با توجه به کمبود‌ها و تنگنا‌ها این پروژه را به سرانجام برسانیم در سال آینده برای ۴ هزار نفر زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

وی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: از همه شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبنظران و نخبگان حوزه صنعت خودرو دعوت به همکاری کرده و امکاناتی را در اختیار این افراد و شرکت‌ها قرار می‌دهیم تا به فعالیت خود ادامه دهند. امروزه هزینه تحقیق و توسعه خیلی بالاست، بنابراین شرکت‌های کوچک توانایی این را ندارند که در این عرصه فعالیت کنند به همین منظور صنایع بزرگ (سامسونگ و...) در کشور‌های پیشرفته و صنعتی شکل می‌گیرد تا از شرکت‌های کوچک حمایت کنند؛ چرا که این صنایع زمینه را برای کارآفرینی و ارزش افزوده و ثروت آفرینی بالا فراهم می‌سازند و صاحب برند شده و صادرات را انجام دهند.

حبیبی گفت: ما از نظر سرمایه‌گذاری و توسعه ضعیف هستیم شاید شرکت‌های انگشت شماری باشند که در این خصوص حمایت‌هایی را انجام دهند؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد استخدام نخبگان را انجام می‌دهیم.

عضو هیات مدیره شرکت صنایع تولیدی کروز، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه به نظر امکان دارد که روزی اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار به صفر برسد، گفت: این موضوع عزم جدی مسئولان دولتی را می‌طلبد چرا که دولت عامل اصلی ایجاد اخلال در بازار خودرو است. دولت باید دست از دخالت در قیمت گذاری صنعت خودرو بردارد چرا با این روش موانع برطرف خواهد شد. همچنین باید سازوکار‌های جدیدی تعریف و اعمال کند و دست از تصدی‌گری بردارد متاسفانه دولت این تصدی گری به تمام حوزه‌های تزریق کرده است و این اشتباه است دولت باید روزی به این نتیجه برسد و دست از تصدی گری بردارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
البته تا وقتی که بازار از انحصار چند جانبه چند خودرو ساز خارج نشود این دور باطل ایجاد قیمت کذایی برای بازار آزاد و قیمت درب کارخانه ادامه خواهد داشت . وقتی قیمت گذاری درب کارخانه بعهده خود کارخانه گذاشته می شود کارخانه دارها پوست مصرف کننده را می کنند و وقتی هم که قیمت بازار دست کارخانه دار می افتد کارخانه دار با عوامل دلالشان جهش قیمتی در بازار می دهند . و وقتی که قیمت کارخانه بدست دولت می افتد با رکود تولید و قیمت دستوری باعث ایجاد ضرر می شود و دولت هم فقط نظاره گر است . تا وقتی که رقابت کامل نشود و بازار اشباع نشود و تولید کنندگاه به چالش کشیده نشوند هیچ تولید کننده و مصرف کننده ای نفع نخواهد برد .
0
0
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی